fbpx

شبکه های اجتماعی

Partager sur facebook
Partager sur twitter
Partager sur linkedin
Partager sur print
Partager sur email

ادامه دهیم ؟

برداشت موفق محصول

ذرت دانه‌ای: برای تعیین تاریخ آغاز برداشت، محصول خود را تحت نظر داشته باشید و کنترل کنید ← تنظیم موازنه‌ی محصول‌دهی بالا/کیفیت

آیا شیوه‌ی تشخیص کمبود منیزیوم، منگنز و روی در ذرت را می‌دانید؟

تشخیص کمبودهامنیزیوم:

این کمبود که اغلب در خاک‌هایی با اسیدیته‌ی بالا و pH کمتر از 5.5 مشاهده می‌شود‌، باید با استفاده از مواد افزودنی به خاک برطرف شود. علائم بلافاصله با 4 تا 5 برگی شدن گیاه ظاهر می شود. گودال‌های زرد و سپس لکه‌دار بین رگ‌برگ‌های برگ‌های قدیمی‌تر ایجاد می‌شود. سنگ منیزیم مناسب‌ترین کاربرد برای از بین بردن چنین کمبودی است.


روی:
این کمبود شایع با تغییر رنگ وسط برگ‌های جوانتر بلال مشخص می‌شود.
این کمبود‌، که با افزودن سولفات روی خنثی شده یا سایر محصولات برگ حاوی روی جبران می شود، ممکن است به طور کلی یک درمان پیشگیرانه موثرتر باشد که به خاک کمک کند.


منگنز:
در شرایط زیر این کمبود معمول مشاهده می‌شود: خاک با pH بالا ، خاک متورم، مواد آلی بالا و سطح آهک فعال، بافت‌های شنی یا نماتد (در این صورت کمبود ایجاد می شود). علائمی همچون زردی رگ‌ها، افتادگی گیاهان، موج دار شدن لبه‌های برگ‌ها دیده می‌شود. کمبود جدی باعث شرایطی مانند عدم رشد و نمو ذرت یا کمبود لپه یا دانه می شود. وقتی ذرت 4 تا 5 رگ داشته باشد، با افزودن دو سولفات منگنز به گیاهان هر 15 روز به راحتی از بین می‌رود.

منیزیوم

روی

منگنز

نظرات خود را با ما در میان بگذارید