fbpx

شبکه های اجتماعی

Partager sur facebook
Partager sur twitter
Partager sur linkedin
Partager sur print
Partager sur email

ادامه دهیم ؟

برداشت موفق محصول

ذرت دانه‌ای: برای تعیین تاریخ آغاز برداشت، محصول خود را تحت نظر داشته باشید و کنترل کنید ← تنظیم موازنه‌ی محصول‌دهی بالا/کیفیت

تمیزکاری علف‌های هرز را چه زمانی باید انجام داد؟

پاکسازی علفهای هرز مضر قبل از جوانه زدن ذرت برای عملکرد بهتر

1. به منظور بهره مندی از شرایط مناسب که نباید در تهیه بستر بذر خاک بسیار سفت شود، باید پس از کاشت و قبل از جوانه‌زنی، در اسرع وقت علفهای هرز تمیز شود. دوز دارو یا سم مورد استفاده با توجه به محتوای ماده آلی خاک متفاوت است.

2. به دلیل بروز فرآیند گزینش، بهتر است از استفاده روی ذرت تیز خودداری کنید.

3. به منظور کاهش خطر انتقال، توصیه می شود که در صورت احتمال بارش شدید، در صورت امکان سم‌‌پاشی چند ساعت به تأخیر بیفتد.

4. با رعایت حداقل فشار مورد نیاز برای نوع نازل انتخاب شده (می‌توان نازل‌های با محدودیت انحراف را ترجیح داد)، می‌توان از حجم اسپری در محدودیت‌های مجاز تجهیزات استفاده کرد.

پس از جوانه زدن ذرت، تمیز کردن علف‌های مضر دیگر
برای عملکرد بهتر

1. سم‌پاشی بايد در رطوبت مناسب بيشتر از 70٪ ، در دماي بين 10 تا 25 درجه سانتي گراد كه ظرف 48 ساعت پس از تمیزکاری تثبیت مي‌شود، انجام شود و از دستكاري ذرت هاي تحت تنش خودداري شود.


2. دوزهای سم مورد استفاده با توجه به مرحله و سخت ترین گونه‌ی موجود برای کنترل، با توجه به وضعیت گیاهان و میزان گل‌دهی تنظیم می‌شود. با این حال‌، بسته به تأثیر علف کش‌ها‍، کاربرد در علف‌های هرز جوان (کمتر از 3 تا 4 برگ)، به ویژه برای dicots مشکل‌دار، کارآمدتر خواهد بود.


3. برای جلوگیری از اثر چتری قبل از 8 تا 10 برگی شدن ذرت مداخله کنید (بعد از این مرحله، برگ‌های ذرت به عنوان پرده ای که اثربخشی علفهای هرز را محدود می کند عمل می‌کنند). برای محصولات کم‌ترجیح، در صورت امکان از سم‌پاشی به صورت سیستم از وسط در ذرت‌های 6 تا 8 برگی ذرت خودداری کنید.


4. حجم اسپری توصیه شده بین 100 تا 400 لیتر در هکتار با حالت بهینه‌ی 150 تا 200 لیتر در هکتار است. اما بدون افت زیر 50 لیتر در هکتار برای سموم سیستمیک و 80 لیتر در هکتار برای سموم تماسی، استفاده از نازل هایی با حداقل فشار لازم (بسته به نوع نازل) و مهم‌تر از همه برای کاهش این حجم و دستیابی به بازده قابل قبول است. مداخله در علف‌های هرز جوان (حداکثر 2 برگ) و در شرایط مناسب دما و رطوبت امکان پذیر است.