fbpx

شبکه های اجتماعی

Partager sur facebook
Partager sur twitter
Partager sur linkedin
Partager sur print
Partager sur email

ادامه دهیم ؟

برداشت موفق محصول

ذرت دانه‌ای: برای تعیین تاریخ آغاز برداشت، محصول خود را تحت نظر داشته باشید و کنترل کنید ← تنظیم موازنه‌ی محصول‌دهی بالا/کیفیت

آیا می‌خواهید استراتژی‌های علف‌کشی را با یک نگاه مطلع شوید؟

استراتژی های حذف علف‌های هرز پیش از هر چیز، استراتژی‌های حذف علف‌های هرز برای کشاورز باید به اندازه‌ی کافی موثر و انعطاف پذیر باشد تا بتواند با متغیرهایی همچون برنامه‌ی کار و آب و هوا سازگار شود. نگرانی‌های زیست‌محیطی و حفاظت از خود در هنگام استفاده از سموم موجب نگرانی ایشان می‌شود. امروزه روش‌های کنترل علف‌های هرز در کشت ذرت برای اغلب شرایطی که ممکن است پیش بیاید، کافی است. حفظ طیف وسیعی از گروه‌های شیمیایی با شیوه‌های مختلف عملکرد، تاکنون از ظهور مقاومت در مقیاس بزرگ جلوگیری کرده و به پایداری روش تولید فعلی، از جمله کشاورزی تک محصولی کمک کرده است. اولین معیار انتخاب استراتژی، مناسب بودن آن برای مبارزه با علف های هرز است.

Download the table

مبارزه با علف‌های چند ساله به طور کلی نیاز به استفاده از علف کش های خاص در مراحل مختلف نسبت به گیاهان یک ساله دارد. فواید علف کش‌ها به کاربرد صحیح آن‌ها در اندام‌های ذخیره‌سازی گیاه چند ساله بستگی دارد (به عنوان مثال ریزوم برای گیاه پیچک پرچین)، بر خلاف گیاهان یک ساله که باید در مراحل اولیه سم‌پاشی شوند‌، برای گیاه چند ساله با رشد کافی (10 تا 30 سانتی متر برای پیچک) برای جذب کافی سم باید سم‌پاشی صورت گیرد. به طور خاص، برای پیچک های پرچین، توصیه می‌شود که ذرت را با علف کش مخصوص به عنوان اولین سم‌پاشی در مرحله 5تا 6 برگی و در مرحله‌ی 8 تا 10 برگی، به عنوان دومین سم‌پاشی، درمان کنید.